Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

KES TILFA AZAHRA MOKOAGOW, PROSES REKONSTRUKSI DIKAWAL KETAT PIHAK POLIS

    INDONESIA - Terkini tentang kes pembunuhan Tilfa Azahra Mokoagow, tular berita tentang saspek iaitu Arning Mamonto yang telah ditarik rambutnya oleh salah seorang penduduk setempat semasa dia melakukan proses rekonstruksi.

    Proses rekonstruksi dengan 50 adegan dan 11 orang saksi ini telah dijalankan pada 2 Februari 2024 dengan kawalan ketat oleh pihak polis. Proses rekonstruksi tersebut disaksikan sendiri oleh keluarga mangsa dan ribuan penduduk setempat.

    "Astaghfirullah ngana lagi orang tua (Astaghfirullah kamu juga orang tua), npe hati di mana sampe tega ngana p cara b bunung bgitu (di mana hatimu sehingga kamu sanggup membunuhnya dengan cara seperti itu)," jerit salah seorang penduduk kepada Arnita yang memakai baju tahanan berwarna oren.

    Sementara itu wakil jurucakap pihak polis terlibat memberitahu proses rekonstruksi itu terpaksa dilakukan di depan balai polis dan bukannya di lokasi kejadian sebenar selepas mengambil kira atas beberapa faktor serta pertimbangan terutama berkaitan dengan keselamatan.

    "Selain itu lokasi kejadian adalah berdekatan dengan rumah mangsa, jadi bagi mengelakkan hal yang tidak diingini berlaku, maka kami mempertimbangkan melakukan rekonstruksi ini di depan balai polis," kata wakil pihak polis.

    Rekonstruksi yang berjalan kurang lebih 1 jam tersebut telah berjalan dengan lancar hingga selesai. Tonton video sekitar proses rekonstruksi itu di sini : https://youtu.be/Wx2GJiWZ8qY?si=VtJLNqUGQ26-SIrs . Bacaan terdahulu tentang kes pembunuhan Tilfa Azahra Mokoagow melalui pautan berikut : https://www.jacklester33.com/2024/01/kes-pembunuhan-kejam-tilfa-azahra.html

Catat Ulasan for "KES TILFA AZAHRA MOKOAGOW, PROSES REKONSTRUKSI DIKAWAL KETAT PIHAK POLIS "