Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

FILEM KISAH BENAR HOME FOR RENT

    Kalau disebut mengenai filem seram yang ada dari negara asia, Thailand sudah pasti mengungguli carta. Kebanyakan filem seram terbitan mereka memang akan membuatkan penonton tidak duduk dengan senang.  

    Home for Rent merupakan sebuah filem seram terbaru Thailand arahan Sopon Sukdapisit yang juga juga merupakan pengarah kepada filem seram cecah panggung seperti Coming Soon (2008) dan   Laddaland (2011). Lebih menarik, filem Home for Rent ini dikatakan diangkat daripada kisah benar.

    Home for Rent mengisahkan tentang sepasang suami isteri iaitu Kwin dan Ning yang berpindah ke sebuah kondomonium bersama dengan anak perempuan mereka bernama Ing, 7 tahun. Pasangan suami isteri tersebut telah menyewakan rumah mereka sebelum itu kepada pasangan anak beranak yang dikenali sebagai Ratree dan Nuch. Ratree merupakan seorang pesara doktor. Kisah bermula tidak lama selepas rumah Kwin dan Ning disewa oleh Ratree. Kwin mula berperangai anek di mana dia kerap menghilang dari kondomonium pada jam 4.00 pagi sekaligus membuatkan Ning berasa curiga. Ning juga mendapati Kwin tiba-tiba mempunyai tatu sama seperti tatu Nuch yang menandakan terdapat unsur ajaran sesat sedang berlaku. Lagi memburukkkan keadaan, Ning turut menyedari anaknya mula mengalami kejadian penampakan yang menyedari. Jadi Ning perlu bertindak melakukan sesuatu dengan segera sebelum semuanya menjadi terlambat.

    Saksikan video trailer Home for Rent di sini: https://youtu.be/db8puvbOhQw

Catat Ulasan for "FILEM KISAH BENAR HOME FOR RENT"