Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

MISTERI KEMATIAN TUPAC SHAKUR BAKAL TERUNGKAI?


    Sudah hampir tiga dekad kematian penyanyi rap legenda terkenal iaitu Tupac Shakur masih lagi menjadi satu misteri tidak terungkai hingga mencetuskan pelbagai teori konspirasi.

    Terdahulu Tupac telah mati dibunuh dengan cara tembakan pada tahun 1996 yakni ketika dia berada di dalam sebuah kereta bersama dengan Suge Knight selepas menyaksikan perlawanan tinju antara Mike Tyson dan Bruce Seldon di Las Vegas. Dia yang berusia 25 tahun pada waktu tersebut telah dihantar ke hospital sebelum disahkan meninggal dunia pada enam hari kemudian. Hingga pada hari ini, pembunuh sebenar Tupac Shakur masih lagi belum berjaya ditangkap.


    Namun kebanyakan media baru-baru ini melaporkan terdapat harapan kes kematian Tupac Shakur ini akan dapat diselesaikan berikutan penemuan bukti baru di sebuah rumah yang pihak polis percayai mempunyai hubung kait dengan pembunuhan Tupac Shakur. Difahamkan pihak polis telah pun melakukan penggeledahan rasmi di rumah berjarak sekitar 32 kilometer dari lokasi kejadian Tupac Shakur ditembak. Pihak polis dilaporkan telah pun menyita beberapa bahan yang dipercayai sebagai bahan bukti penting seperti tablet dan komputer riba. Walau bagaimanapun, tiada sebarang penangkapan terhadap mana-mana individu dibuat.

    Perkembangan kes Tupac Shakur ini sedikit sebanyak memberikan pengharapan kepada pihak keluarga dan peminatnya yang sudah lama menunggu pembunuh sebenar ditangkap.

Catat Ulasan for "MISTERI KEMATIAN TUPAC SHAKUR BAKAL TERUNGKAI?"