Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

PEMPENGARUH MAUT AKIBAT PATAH LEHER KETIKA ANGKAT BESI


    INDONESIA -Seorang pempengaruh yang juga merupakan jurulatih kecergasan telah meninggal dunia sewaktu cuba mengangkat besi angkat berat. Kejadian dilaporkan berlaku pada 15 Julai 2023 lalu di sebuah pusat gimnasium Bali. Identiti pempengaruh yang mempunyai sekitar 30 000 orang pengikut di laman Instagram tersebut dikenal pasti sebagai Justyn Vicky, 33 tahun. 

    Menerusi video yang telah menjadi tular di laman media sosial, Justyn dilihat sedang melakukan rutin senamannya dengan mengangkat besi angkat berat seberat 210 kilogram bersama seorang pembantu. Justyn kemudian terduduk selepas tidak dapat menahan bebanan hingga menyebabkan batang besi itu terjatuh di belakang lehernya. Pada masa sama, pembantu di belakang Justyn kelihatan terjatuh kerana dipercayai hilang keseimbangan.

    Kejadian itu telah menyebabkan Justyn mengalami patah leher selain kritikal pada bahagian saraf penting yang menyambung ke jantung dan paru-parunya. Justyn disahkan meninggal dunia tidak lama selepas dia menjalani rawatan pembedahan kecemasan.

     Rata-rata pengguna laman media sosial berasa sedih atas kematian Justyn kerana dia disifatkan sebagai pakar kecergasan yang sentiasa memberikan inspirasi dan motivasi.

Catat Ulasan for "PEMPENGARUH MAUT AKIBAT PATAH LEHER KETIKA ANGKAT BESI"